Loading Evenemang

Utbildning: Hållbarhetskommunikation enligt EU:s nya direktiv

april 29 kl 09:00 - 12:00

Allt fler företag vill kommunicera sitt hållbarhetsarbete, samtidigt som konsumenternas förtroende för kommunikationen sjunker. Dessutom ställer EU:s nya direktiv betydligt högre krav på innehåll och bevisning än tidigare. Med smart hållbarhetskommunikation kan företag uppfylla lagkraven och stärka varumärket, men hur gör man?

Den här kursen går igenom grunderna i den nya lagstiftningen och hur man som företag kan utnyttja kraven för att skapa effektiv och trovärdig kommunikation. Vi går igenom konkreta exempel på både fallgropar och möjligheter för att ge dig en flygande start inför att den nya lagstiftningen träder i kraft. Våra experter på produktberäkningar och LCA går övergripande igenom hur man kan hantera kraven i Green Claims på bevisning av miljöpåståenden.

Agenda:

  • Varför hållbarhetskommunikation?
  • Vad innebär den kommande lagstiftningen?
  • Hur kan man förbereder sig för den nya lagstiftningen?
  • Konkreta exempel på bra och mindre bra hållbarhetskommunikation
  • Hur kan man ta sig an kravet på bevisning av hållbarhetspåståenden?

Datum: Tisdag den 29 april 2025
Tid: 09:00–12:00
Plats: Digitalt
Pris: 4 500 SEK exkl. moms per deltagare

Utbildningsledare:

Rebecka Hovenberg

Seniorkonsult

Expert på EU:s nya direktiv om hållbarhetskommunikation på 2050.

+46 73 254 41 16

Anna Rindefjell

Seniorkonsult

Marknadschef på 2050. Tidigare jobbat med strategi och varumärkesutveckling på L'Oréal, varit marknadschef och strategichef på Coca-Cola och Friluftsfrämjandet samt jobbat med varumärkesstrategi i byråvärlden i Sverige och internationellt.

+46 79 079 39 69

Julia Gutke

Konsult

Expert på produktberäkningar och livscykelanalyser på 2050.

+46 76 777 23 66