Allt fler företag vill kommunicera sitt hållbarhetsarbete, samtidigt som konsumenternas förtroende för kommunikationen sjunker. Dessutom ställer EU:s nya direktiv betydligt högre krav på innehåll och bevisning än tidigare. Med smart hållbarhetskommunikation kan företag uppfylla lagkraven och stärka varumärket, men hur gör man?
Den här kursen går igenom grunderna i den nya lagstiftningen och hur man som företag kan utnyttja kraven för att skapa effektiv och trovärdig kommunikation. Vi går igenom konkreta exempel på både fallgropar och möjligheter för att ge dig en flygande start inför att den nya lagstiftningen träder i kraft.
Våra erfarna seniorkonsulter Rebecka Hovenberg och Anna Rindefjell kommer under utbildningen gå igenom:
– Varför hållbarhetskommunikation?
– Vad innebär den kommande lagstiftningen?
– Hur kan man förbereder sig för den nya lagstiftningen?
– Konkreta exempel på bra och mindre bra hållbarhetskommunikation
Datum: Tisdag den 29 april 2025
Tid: 09:00–12:00
Plats: Digitalt
Pris: 4 500 SEK exkl. moms per deltagare
Utbildningsledare:
För att ge en bra upplevelse använder vi teknik som cookies för att lagra och/eller komma åt enhetsinformation. När du samtycker till dessa tekniker kan vi behandla data som surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats.